Consciencia a l’alumnat de tots els residus que es generen a l’escola i a casa!

14 gener 2022 | Biologia, ESO, Geologia, Material didàctic, Tecnologia i enginyeria

Científica: Sílvia Lacorte

Centre de Recerca: Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua-CSIC (IDAEA-CSIC)

Temàtica: Sostenibilitat

Nivell educatiu: 3r i 4t ESO

Repte

Penseu que no genereu residus? La Sílvia Lacorte us proposa mesurar l’impacte que feu en el vostre entorn, ja sigui al patí de l’escola o a casa, mitjançant la recollida dels residus generats diàriament i classificar-los (vidre, plàstic, paper, orgànic).

Després d’analitzar-los què en penseu? En genereu molts? Creieu que els podeu reduir? Si és així podríeu suggerir diverses mesures per evitar la creació de residus?

En el següent vídeo la Sílvia ens detalla el repte proposat i també ens explica com el seu grup d’investigació estudia els efectes que tenen els residus generats en el medi ambient.

Explicació detalla del Repte

Solució

No hi ha una solució especifica perquè cada escola genera diferents residus!

En el vídeo de la solució la Sílvia ens proposa diverses mesures per reciclar correctament i minimitzar el nostre impacte. A més, també trobareu l’impacte quin ha estat l’impacte de les escoles que han participat en el repte.