Presentem a continuació algunes de les presentacions i materials didàctics que han el.laborat els docents dels cursos L’experimentació en les clases de ciències, així com els conferenciants de les xerrades i tallers del programa Ciència i Aula.
– Jocs i ludificacio a les classes de ciencies (Víctor López)
– Experiments-low-cost-fisica-aire (Marcel Costa)
– Com quan i perque utilitzar eines TIC a la classe de ciencies (Carme Grimalt i Víctor López)
– Eines per la innovació i la resolució creativa de problemes (Francisco Andrade)
–Alliberament d’energia en canvi d’estat, Transmissió de la força i la pressió dels gasos als líquids, i Web de l’Observatori de Pujalt (Albert Borràs)
– Ús dels estris i material de cuina per fer ciències Bio (Anna Borrull i Gema López)
– Experiments interessants de quimica per a l’ESO (Josep Corominas)
– Experiments low-cost per aprendre física (Marcel Costa)
– Protocols experiments biologia i geologia Girona juny 2015 (Marcel Costa, Roser Canet)
– Laboratoris Virtuals i Remots per a l’Ensenyament de la Biologia i la Geologia (Jordi Domènech)
– Experiments senzills i atractius de química (Josep Duran i Pep Anton Vieta)
– Veure per creure. Experiencies i models sobre la llum (Víctor Grau)
– Experiments de física i química. Sessió de síntesi: exemples i propostes de recerca a secundària (Lorenzo Ramírez)
– Com estimular l’interès de l’alumnat en la recerca? i El projecte/treball de recerca: tot un repte per a l’alumnat d’educació secundària (Núria Ruiz Morillas)
– La descripcio dels sòls (Núria Roca)
– Experiments relacionats amb l’agricultura (Jordi SanFeliu Llop)
– Biologia a l’aigua: propostes d’observació i d’experimentació per a escoles (Begoña Vendrell) – Recull de diversos recursos per a experimentar la biologia a l’aigua.
– Experiments de fisica amb ordinador (Quim Valls)
Experiments de química amb productes senzills (Lluís Nadal Balandras)
– Anàlisi d’un llautó valorant el coure
– Estimació del nombre d’Avogrado
– Classificació de la matèria
– Determinació ràpida de la concentració en hipoclorit de sodi d’un lleixiu i del contingut de clor actiu
– Relació entre propietats físiques i tipus de cristall
– Determinació de la fórmula del sulfur de coure que es forma per reacció directa dels elements
– Determinación de la fórmula del sulfuro de hierro que se forma por reacción directa de los elementos
– Determinació de les longituds d’ona de les línies de l’espectre visible del mercuri mitjançant un espectroscopi casolà amb xarxa de difracció
– Dos experiments quantitatius ràpids amb aigua oxigenada
– Aparell per a demostrar l’efecte hivernacle
– Determinació d’entalpies estàndard de reacció
– Determinació de la fórmula del iodur de zenc per valoració amb EDTA
– La pila d’alumini-aire i altres variants
– Pila de combustible hidrogen-oxigen
– Muntatge de piles Daniell amb una patata i mesura de la seva força electromotriu
– Pràctiques amb productes comestibles
– Formació i redissolució de precipitats
– Reacciones espectaculares y de Química recreativa
– Algunes reaccions de Química Orgànica
– Síntesi quantitativa i posterior descomposició del iodur de zenc
– Construcció d’un termòmetre digital senzill de –55 ºC a +150 ºC
– Unes quantes valoracions