El Museu de la Moto

04 agost 2014 | Turisme científic

Un lloc on comprovar com la tecnologia, l’enginyeria i el disseny conflueixen alhora de dissenyar vehicles de dues rodes.

 
El primer que sorprèn del Museu de la Moto de Barcelona és la seva ubicació, ja que ocupa els baixos de l’antic convent de Sant Felip Neri, en una de les places més tranquil•les i emblemàtiques del barri gòtic.
En aquest espai rehabilitat, on abans l’ocupaven els monjos, ara hi trobem exemplars històrics de les motocicletes Montesa, Ossa, Bultaco, Derby, Rieju, Sanglas i d’altres il·lustres nissagues de motos catalanes. I es que l’exposició permanent del Museu de la Moto de Barcelona està dedicada a la història de la moto a Catalunya entre 1905 i 2010. Així, hi trobem exposades motos dels anys 20 , com ara una Simó de 1924 o una Lutetia de 1928. Hi ha les motos conegudes per tothom, com les Bultacos o Derbys dels anys 70 (fabricades a Sant Adrià del Besos i Martorelles, respectivament) o les Montesa dels anys 60 i fetes a Esplugues de Llobregat, amb models històrics com la Montesa Impala, que va merèixer el Premi Delta d’Or de disseny, atorgat pel FAD. Hi destaquen també la Bultaco Sherpa T, que a mans del pilot Sammy Miller va guanyar 5 campionats del món consecutius. O la OSSA Mick Andrews, una moto de 250cc que porta el nom del campió anglès que va assolir nombrosos triomfs arreu del món pilotant les motos de la marca barcelonina i amb qui es va proclamar campió d’Europa diversos anys, entre d’altres molts exemples.
Als 600 m2 del Museu, a banda de l’exposició permanent on contemplar aquests vehicles, hi ha també un espai d’exposicions temporals on, en el moment d’escriure aquest article, hi ha una mostra sobre motos úniques i singulars: prototips, motos experimentals, invencions arriscades…  20 motocicletes exclusives, diferents, amb diversos prototips únics que mai no van veure la llum i d’altres, com ara la Bultaco cazarecords de 1960, una moto de 175cc que va permetre a la marca batre 5 records del mon de llarga distancia al circuit de Monthlery.  Altres rareses són la Montesa fura, precursora dels microscooters, o la Vendetta, que presenta rodes orbitals sense eix central.
Aquest Museu té un germà més gran al Museu de la Moto de Basella , situat entre Ponts i Oliana, que mostra 200 motocicletes en uns 1.000 m2 d’exposició, el que suposa una de les col·leccions més completes d’Europa.
Consulteu Preus i Horaris a la web del Museu de la Moto de Barcelona: http://www.museumoto.com/ca/barcelona/