El TARA és un veler diferent de tots els velers. Més aviat podríem dir que és un laboratori flotant.
El Tara Oceans és un veler, i intenta navegar el màxim de temps possible només amb el vent i les seves veles. Però ha estat reconvertit en un laboratori flotant. Així que el poc espai que els velers tenen, ara és laboratori.
A l’exterior hi han afegit un pòrtic a la popa, per poder baixar aparells de mostratge, i una cabina amb tots els sistemes de filtració, ho podeu veure a les fotografies. El vaixell té una sala comuna, on hi ha la cuina en un costat, i el menjador-sala d’estar-sala de reunions a l’altra. Més endavant hi ha un laboratori de microscopis, els camarots –que són minúsculs-, i a popa i proa els magatzems, que ho són de l’equipament del vaixell, del menjar, i de l’equipament científic també. Aquí hi ha els congeladors on es guarden les mostres!
Trobareu més coses sobre el veler aquí, això sí en francès. Podeu saber que el vaixell fa 31 metres d’eslora (de llarg) i 10 metres d’amplada màxima. I que els dos pals pugen fins a 27 metres d’alçada. Us ho imagineu??? Normalment, porta 5 membres de la tripulació (capità, segon capità, enginyer, responsable de coberta i cuiner) i 5 científics. I a més un periodista.
A l’exterior hi han afegit un pòrtic a la popa, per poder baixar aparells de mostratge, i una cabina amb tots els sistemes de filtració, ho podeu veure a les fotografies. El vaixell té una sala comuna, on hi ha la cuina en un costat, i el menjador-sala d’estar-sala de reunions a l’altra. Més endavant hi ha un laboratori de microscopis, els camarots –que són minúsculs-, i a popa i proa els magatzems, que ho són de l’equipament del vaixell, del menjar, i de l’equipament científic també. Aquí hi ha els congeladors on es guarden les mostres!
Trobareu més coses sobre el veler aquí, això sí en francès. Podeu saber que el vaixell fa 31 metres d’eslora (de llarg) i 10 metres d’amplada màxima. I que els dos pals pugen fins a 27 metres d’alçada. Us ho imagineu??? Normalment, porta 5 membres de la tripulació (capità, segon capità, enginyer, responsable de coberta i cuiner) i 5 científics. I a més un periodista.
Penseu que aquest vaixell és adequat per treballar a l’Àrtic i a l’Antàrtida (al primer missatge ja heu vist les imatges del nostre company Thomas) però també a l’Equador. El vaixell és d’alumini i ha de preocupar-se de mantenir la climatització correctament tant en llocs de molt de fred, com en llocs de molta calor.
Demà passat començarem a explicar-vos les nostres primeres impressions a bord.
Pep Gasol
0 Comentaris