Diari de recerca

6: Avaluem els nostres edificis

26 febrer 2014 | Diari de recerca

Us proposem un test per avaluar el confort dels edificis, i una activitat per mesurar-ne el soroll.

 
Les nostres vides discorren majoritàriament dins dels edificis en els que vivim i treballem. En el cas dels escolars, la llar i l’escola són els edificis en els que passen moltes hores i, sovint no són tan confortables com seria desitjable.
Amb les activitats que aquí us proposem aprendrem a avaluar edificis, bàsicament aquells que coneixem bé i des del punt de vista del confort ambiental, a partir de diverses eines.
 
Conèixer els edificis
El test que us adjuntem permet pensar en alguns dels conceptes urbanístics i arquitectònics que incideixen en el confort dels edificis i en la seva manera de donar resposta a les condicions climàtiques de l’entorn, i és una primera eina per després desenvolupar diferents activitats.
Us podeu descarregar el qüestionari aquí: Qüestionari ecodisseny Respondre-hi ens farà reflexionar sobre diversos aspectes constructius vinculats a la sostenibilitat.
 
El soroll
Donar resposta al qüestionari permet realitzar diverses activitats segons les respostes obtingudes, algunes tan senzilles com avaluar els nivells de soroll dins les aules, als menjadors, a l’exterior o en les pròpies habitacions dels estudiants a partir de diferents aplicacions disponibles des dels telèfons mòbils com noise-watch-eye-on-earth-app.
També es poden consultar els mapes de soroll que elaboren els diferents municipis i verificar si estem en carres molt o poc sorollosos. Podeu consultar el document de l’Ajuntament de Barcelona per saber-ne més.
Així mateix podeu consultar les diferents activitats que han dut a terme en qüestions de soroll diferents centres educatius de Catalunya a la pàgina web de la Generalitat, Departament de Territori i Sostenibilitat.
 
El consum energètic
Des de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona, fa anys que estudiem els edificis escolars i treballem per reduir els consums energètics a partir de diferents propostes. En aquests anys hem descobert que l’actitud dels usuaris és clau per a fer un bon ús dels recursos i en el cas concret de les escoles, és cert que ja es fan diverses actuacions que van en el camí de la conscienciació dels ciutadans del futur. En aquest sentit recomanem que visiteu l’Agenda 21 escolar, que és una magnífica eina desenvolupada per l’Ajuntament de Barcelona que des de l’any 2001 ofereix un complet ventall de recursos, activitats i formació dirigida específicament a la comunitat educativa.
 
Consells per al professorat
Us recomanem la visita a la pàgina web Eye on earth, Una plataforma basada en les dades obtingudes mitjançant els telèfons mòbils i que és part del projecte Eye on Earth, desenvolupat per l’Agencia Europea de Medio Ambiente (AEMA).
 
 
 
 
 
 
 

0 Comentaris

Envieu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *